söndag 7 februari 2010

Fortfarande obesegrad! :)

En mycket lyckad söndag för Kallinge Judoklubb som tog 7 medaljer på 9 deltagare och blev näst bästa klubb efter Staffanstorp som ställde upp med säkert 30 killar och tjejer. Jag får erkänna att det var grymt nervöst inför första matchen som inte blev den bästa. Lyckades dock vinna på fasthållning så även i match nr 2. Tredje matchen kändes bättre och jag fick in en vinnande ippon på en O goshi. Nu är det gradering som väntar och fler tävlingar till våren. Hoppas att jag kan få med Hälge och Elliot till nästa drabbning.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis

mattias sa...

Grattis till gårdagens bravader, strålande! Och nog ska jag prova på det nästa gång, men jag tror nog att Elliot får vänta, iallafall till hösten. Han måste ju få gult bälte först.

Anonym sa...

grattis..
/jon

Åkesson sa...

Tackar! Nu har man fått blodad tand! Hälge se nu till att få ordning på muskelfästet så vi kan hårdträna inför gradering och nästa tävling.

aro sa...

Roligt att höra att du börjat med Judo o grattis till framgången.
Du kan pröva en osotogari nästa gång.
Hälsningar från en gammal judoka, Åke

Åkesson sa...

Tackar!Två av vinsterna på en variant av yoko shio gatame och den sista matchen kontrade jag en O goshi med en O goshi. Kanske dags att ta upp judon igen Åke? Måndagar och onsdagar kl 19 :)